Czy płatności IVR są bezpieczne?

Interaktywne systemy przetwarzanie głosu, czyli Interactive Voice Response (IVR) umożliwiają klientom przetwarzanie płatności kartą kredytową i debetową za pomocą poleceń głosowych. To trend, który obserwujemy w różnych branżach, a polecenia głosowe stają się obecnie niezwykle popularne. Przetwarzanie płatności IVR to doskonały sposób na akceptowanie płatności od klientów. Może poprawić wydajność i obniżyć koszty zatrudnienia. Ale jak przekonać klientów, że ta metoda płatności jest bezpieczna? Przedstawiamy cztery solidne argumenty:

Zmniejszenie udziału osób trzecich w transakcjach
Wszelkie transakcje dokonywane za pośrednictwem operatorów obarczone są ryzykiem przechwycenia danych. Oczywiście, właściciele firm robią wszystko, aby dane ich klientów pozostały prywatne. Jednak czynnik ludzki w tym przypadku bywa zawodny. Nie ma, więc żadnej pewności, że informacje na temat klientów i ich kart płatniczych są całkowicie bezpieczne i nie trafią w niepowołane ręce. IVR znacznie obniża poziom ryzyka. Transakcje obsługuje, bowiem automatyczny system. 

Brak zapisu danych
Wiele firm rejestruje rozmowy telefoniczne w celu zapewnienia jakości obsługi. Po nagraniu rozmowy, więcej osób ma dostęp do utrwalonych informacji. Nawet, jeżeli dane nie wyciekną przez operatora, ktoś inny może łatwo uzyskać dostęp do nagrania. Korzystanie z przetwarzania płatności IVR oznacza, że dane osobowe trafiają bezpośrednio do systemu. Bez żadnej ingerencji człowieka. Płatność zostanie natychmiast przetworzona i zapisana, a poufne informacje rzeczywiście pozostają prywatne.

Przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa
Jeśli nasz system przetwarzania płatności IVR jest zgodny z PCI, jest to bezpieczne i skuteczne rozwiązanie dla naszych klientów. Zapewnia użytkownikom pewność, że proces płatności spełnia podstawowe wymagania i standardy bezpieczeństwa dotyczące płatności kartowych, a są one dosyć rygorystyczne. W ten sposób nasi klienci nie muszą martwić się podawaniem poufnych informacji. Ten system jest równie bezpieczny, jak tradycyjne płatności kartą. 

Szybkie przetwarzanie
Płatności w systemie IVR mogą znacznie przyspieszyć cały proces przetwarzania płatności. Jeśli uwzględniane są dane biometryczne, klient szybko przejdzie przez wszystkie etapy płatności. Im krótszy i szybszy jest cały proces, tym dane klientów są bezpieczniejsze. 

Wydaje się, że z czasem klienci zaczną nabierać coraz większego zaufania dla IVR. Na razie jest to po prostu nowość, więc sceptyczne podejście jest zrozumiałe i trudno mu się dziwić. 

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 225 224

E-mail: kontakt@kuponowo.pl Adres: ul. Krawiecka 3, Wrocław

Porady, informacje i wskazówki na temat handlu w internecie, bezpieczeństwa płatności online oraz tego co w branży e-commerce najważniejsze.